április 20 PAPÍRSZEMÉT, VAGY MEGGYŐZŐ AJÁNLAT? Nem mindegy hogy végzi a szórólapod Írta: Kreatív Megoldás, 2016. 04. 20.

A tervezés előtt nagyon fontos tisztában lenni az alapvető marketing megközelítéssel: a szórólap akkor lesz igazán magával ragadó, ha az olvasó fejével gondolkodunk...


Mivel érhetjük el, hogy a szórólapon szereplő szöveg mágnesként vonzza az érdeklődőket?

  • A szöveged legyen lényegre törő, precíz
  • Csak egy ajánlatról szóljon, ne leplezze le a cég összes tevékenységét
  • Óvakodja az általánosságoktól, buzdítson cselekvésre

3+2 tanács, hogy ütősebb legyen a szórólapod

1. Ragadjuk meg az olvasót egy frappáns címmel

Tekintsünk úgy a szórólap címére, mint a reklámjára. Itt áll vagy bukik, hogy a szórólapot elolvassák-e vagy nem.
Tévedsz, ha azt gondolod, a cím úgy sem számít. Ha nem elég jó a megfogalmazás, az emberek nem fognak foglalkozni az üzeneteddel.

2. Bővítsük a látóköröket

Írjuk körül, miről is fog szólni a szórólap, térjünk ki a témájára és beállítottságára. Ezt az alcímben tökéletesen kifejthetjük, de (!), még semmiképp ne áruljunk el kulcs fontosságú információkat, azokat tartogassuk inkább a végére.

Fokozatosan növeljük az olvasó kíváncsiságát, ne zúdítsunk rá azonnal mindent, mert akkor a lap többi része már nem lesz túl figyelemfelkeltő!

3. Fokozzuk a vágyat

Egyetlen cél lebegjen előttünk, hogy az olvasó áhítozzon az ajánlat után. Lépésről lépésre fokozzuk az emberek érdeklődését, hogy majd cselekvésre tudjuk ösztönözni őket.

+2 tanács, hogyan építsd a bizalmat:

+1 A vevővisszajelzés mindig beválik

Használd a korábbi vevőid visszajelzéseit, hogy erősítsd a hitelességet és a megbízhatóságot.

De figyelj arra, hogy nem mindegy, ki ajánlja a céged… ha van rá lehetőséged, közismertebb céget vagy személyt válassz.

+2 Mutasd, mennyire szakértő vagy!

Rendkívül sokat dob a szórólapodon, ha feltűntetsz az eddig elért eredményeidből (nevezések, címek, rangok) néhányat. Ezzel építed a bizalmat, és szakértővé válsz az olvasó szemében.

Milyen felépítéssel tudsz javítani a hatékonyságon?

Feltétlenül törekedjünk az átláthatóságra!
A tartalom minden esetben legyen összhangban az üzenettel és az arculattal.
Vegyünk egy példát: Ha egy sportfelszereléseket értékesítő cég szórólapját tervezzük, ne halmozzuk el nem oda illő díszítőelemekkel (pl. virágokkal…) a felületet, mert teljesen értelmetlen hatást kelt.
Fontos, hogy megfelelően tagoljuk a szöveget, ne egybe, ömlesztve szerepeljen, mert kibogarászhatatlan lesz. A tömör, száraz olvasnivalót senki sem kedveli.
A kevesebb több...
Óriási hiba, ha a szórólaphoz rikító háttérszínt rendelünk, hogy az odairányítsa a figyelmet. A túl kirívó színek és árnyalatok bántják a szemet.
Keltsük fel az érdeklődést figyelemfelkeltő, de megnyerő színekkel.
Óvatosan a betűkkel!
Végzetes ballépés lehet, ha nem a háttérhez megfelelő betűszínt társítunk.
Ugye te sem szeretnéd, ha a sok erőfeszítésed a betűválasztáson bukna el?
Ne válasszunk túl nyakatekert típust, mert könnyen olvashatatlanná tehetik a szöveget.
Könnyítsd meg az olvasást!
Könnyedén feldobhatod a szórólapodat olvasóbarát elemekkel, ráadásul így egyedibbé teheted a dizájnodat is!

Milyen trükkökkel lehet meggyőzőbb a reklámod?

  • A gondolatbuborékban feltűntetett szöveg vonzza a szemet, célszerű lényeges információkat ilyen formában közölni.
  • A képek és infógrafikák használata élvezetesebbé teszi az olvasást, sőt a szöveg mondanivalóját is kiegészítheti.
  • Az egyediségre való törekvés mindig meghozza a gyümölcsét. A nem mindennapi, rendkívüli formák kitűnnek a tömegből. Érdemes eltöprengeni, hogyan tehetnénk páratlanná a szórólapot. (pl.: kilincsre akasztható forma, termékforma stb.)

Mit tehetsz a minőségi kivitelezés érdekében?

Gyakori hiba, hogy a szórólap szövegét kicsi, silány minőségű papírra nyomtatják, nem a színvonalra, hanem a mennyiségre helyezik a hangsúlyt. Azonban ez szórólapgyilkos stratégia, hiszen az emberek egy mozdulattal gyűrik össze és hajítják ki a kukába. Ismerős?

Önmagunkat sodorjuk bajba, ha nem törekedünk rá eléggé, hogy a szórólapot kényelmesen és könnyedén lehessen elolvasni. Válasszunk közepes méretű és vastagabb típusú papírlapot, amire majd a szöveg kerülhet. Ha tartós reklámanyagról van szó, még precízebb megoldás, ha a lap felületét lefóliázzuk. Ez azért hasznos, mert védelmet biztosít a nedvesség ellen, így nem fog elázni az első adandó alkalommal. Valamint az olvasóban nagyobb bizalmat vált ki egy fóliával borított felület, mint egy sima papírlap.

A hibátlan kivitelezés érdekében ezt ne hagyd ki!

Rendszeresen találkozhatunk olyan esetekkel, mikor a szöveg jónak bizonyul, azonban a külalak tönkre vágja a végeredményt. Sok múlik a kivitelezésen, a kép, a megjelenés, a szöveg összhangján. Érdemes olyan gyakorlott grafikust vagy reklámstúdiót választani, ami elősegíti a sikert.

Szeretnéd, ha mindenki a te szórólap után kapkodna? Munkatársunk segít neked, akár szövegírás, grafika, papírválasztás, nyomtatás a feladat!